Artemis Artemis
 

Artemis >
ΣΗΜΜΥ >
Διπλωματικές Εργασίες (Theses) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/3437

Title: Σχεδίαση Cmos Τελεστικού Ενισχυτή Με Rail-to-rail Στάδιο Εισόδου Στην Ασθενή Αναστροφή Για Εφαρμογές Χαμηλής Κατανάλωσης
Authors: Χρήστος Θ. Ορεινός
Supervisor: Παπανάνος Ιωάννης
Keywords: rail-to-rail
opamp
τελεστικός ενισχυτή
χαμηλή κατανάλωση
ασθενής αναστροφής
cmos
ολοκληρωμένη αναλογική σχεδίαση
Issue Date: 17-Oct-2003
Abstract: Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι η πραγματοποίηση μιας σχεδίασης ολοκληρωμένου αναλογικού κυκλώματος σε τεχνολογία CMOS 0.35μm, το οποίο να λειτουργεί με χαμηλή τάση τροφοδοσία και να καταναλώνει χαμηλή ισχύ, και συγκεκριμένα ενός τελεστικού ενισχυτή. Η τάση προς σχεδίαση τέτοιων κυκλωμάτων υποδεικνύεται από τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες για λειτουργία φορητών συσκευών μεγάλης αξιοπιστίας (φορητοί υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, κ.α.) με όλο και μικρότερο βάρος και όγκο καθώς και με όλο και μεγαλύτερη ανεξαρτησία από εξωτερικές τροφοδοσίες (φόρτιση μπαταρίας). Για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο απαιτούνται νέες αρχιτεκτονικές σχεδίασης οι οποίες, παράλληλα με τις όλο και καλύτερες τεχνολογίες κατασκευής τρανζίστορ MOS, οδηγούν σε πολύ ευέλικτα (ενεργειακά) κυκλώματα.Στη συγκεκριμένη σχεδίαση θα εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που μας δίνει η λειτουργία κάποιων τρανζίστορ στην ασθενή αναστροφή η οποία μόνο τα τελευταία χρόνια αρχί-ζει και χρησιμοποιείται εποικοδομητικά για τη σχεδίαση κυκλωμάτων χαμηλής τάσης και κατανάλωσης. Έτσι με την ευκαιρία αυτή θα γίνει μια ανάλυση της περιοχής αυτής λειτουργίας του τρανζίστορ MOS και θα φανεί η ομοιότητα των χαρακτηριστικών σε αυτήν την περιοχή λειτουργίας με τα χαρακτηριστικά των διπολικών τρανζίστορ.Επίσης θα χρησιμοποιηθεί η τοπολογία σταδίου εισόδου "rail-to-rail" η οποία εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τάση τροφοδοσίας έτσι ώστε να είναι δυνατός ο χειρισμό κοινών σημάτων εισόδου με τιμές σε όλο το εύρος της τροφοδοσίας. Θα αναλυθούν τα προβλήματα που θέτει η τοπολογία "rail-to-rail" και οι τρόποι με τους οποίους ξεπερνιούνται αυτά τα προβλήματα.Στη διαδικασία της σχεδίασης θα χρησιμοποιήσουμε εκτεταμένα το εργαλείο σχεδίασης ολοκληρωμένων κυκλωμάτων Cadence, το οποίο χρησιμοποιεί τον προσομοιωτή HIT KIT 3.40. Η τεχνολογία στην οποία θα σχεδιάσουμε είναι της εταιρίας AMS και επιτρέπει ελάχιστο μήκος καναλιού ίσο με 0.35μm, ενώ ως μοντέλο θα χρησιμοποιηθεί το EKV το οποίο μοντελοποιεί με καλύτερο τρόπο τα φαινόμενα στην ασθενή και μέτρια αναστροφή σε σχέση με άλλα ευρέως χρησιμοποιούμενα μοντέλα (πχ. BSIM3).
Notes: 
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες (Theses)

Files in This Item:

File SizeFormat
DT2003-0138.doc3.07 MBMicrosoft WordView/Open
View Statistics

Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback